..:join my blog:..

Tuesday, April 5, 2011

Keajaiban Zikrullah.!!

Firman Allah S.W.T dalam surah Ar Ra'du ayat yang ke 28 bermaksud:
28. (iaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, Hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram.



Ketahuilah wahai saudara saudari Islam…hanya dengan mengingati Allah hati kalian akan menjadi tenang…kerana dalam hati hanya akan tenteram bila berada pada tempatnya seperti pada sabda Nabi Muhammad s.a.w.

Bila kita menyebut nama Allah lidah sewaktu itu akan bertindak., tanpa kita sedari dengan menyebut kalimah Allah..lidah kita akan menyentuh lelangit lembut

1)cuba uji pada diri anda sekarang..sebutlah nama Allah..

2)rasakan dimanakah lidah anda menyentuh..?

Subhanallah! ! terkejut bukan..

Manakala menyebut kalimah ……………………saat itu lidah kita menyentuh lelangit beberapa kali

1)baik..cuba uji pada diri anda sekarang…

Rasa kagum dengan kehebatan nama2 Allah…sebutlah Allahu akbar..dan Subhanallah memuji kebesaran dan kehebatan yang Allah jadikan…

Saat lidah menyentuh lelangit lembut, maka berlakulah satu aktiviti pada otak kita dibahagian tengah, saat ini ia akan bertindak balas, dan melahirkan rasa tenang.



Manakala menyebut  لا إله إلا اللهberulang2 kali akan memberi ketenangan pada jiwa kita..itulah kekuasaan Allah…

Rasulullah s.a.w., menyarankan supaya menyebut Subhanallah 33سبحان الله,alhamdulillah 33الحمد لله,   Allahu akbar34الله اكبر,semua ini adalah amalan sunat sebelum kita tidur ,dan manfaatnya juga sebagai bekalan tenaga untuk jasmani kita kuat pada keesokan harinya.

Saudara saudari, di dalam Islam semua yang menjadi ‘amalan dalam agama Islam..semuanya membawa manfaat kepada umatnya, Sehingga jika dikaji..akan menundukkan hati2 orang2 yang angkuh sebelum ini..dan membuat mereka akur akan kebenaran Islam.

Katakan..”aku bersyukur dan berbangga menjadi Muslim, Alhamdulillah ya Allah,memasukkan daku  dalam Islam..pintaku dalam setiap bisiskan doaku matikan daku dalam Islam”


Amin...

No comments:

Post a Comment